Érdekes tanulmányra bukkantam az electrek.com hírportálon. Az oldal által publikált iSeeCars.com tanulmánya szerint a Tesla Model 3 értékének alig kevesebb, mint 90%-át megtartja 3 éves koráig, ami lényegében ötször jobb eredmény mint más elektromos autók esetében. A tanulmány állítása szerint 6,9 millió e-autó adatait vették alapul, az átlagos értékcsökkenés 3 év után 39,1 % volt, míg ez a szám az elektromos autók szegmensében 52,9 %.
Best Bargains on Almost-New Electric Vehicles – iSeeCars Study | ||||
Rank | Car | Avg. 3-Year-Old Used Price | % 3-Year Depreciation | $ Savings Over New Car Price |
1 | BMW i3 | $21,432 | 60.4% | $32,750 |
2 | Nissan LEAF | $13,197 | 60.2% | $19,928 |
EV Segment Average | 59.2% | |||
3 | Kia Soul EV | $14,862 | 58.7% | $21,098 |
4 | Hyundai Ioniq Electric | $18,532 | 47.7% | $16,899 |
5 | Tesla Model S* | $59,246 | 36.3% | $33,760 |
6 | Tesla Model X* | $69,070 | 33.9% | $35,391 |
7 | Tesla Model 3* | $41,734 | 10.2% | $4,720 |
Average for Electric Vehicles | 52.9% |
Részben annak köszönhető az ilyen arányú értékcsökkenés a nem Tesla elektromos autók esetében, hogy számos új e-autó vásárlását ösztönző program elérhető, így sokan a 3 éves lízing után új autót vásárolnak ismételten, értékesítve azokat a futamidő végén. Fontos megemlíteni, hogy a Tesla már nem jogosult a szövetségi támogatásra, így a Tesla vásárlásokat nem érinti a fenti tényező. A Tesla Model 3 2017-es gyártása óta óriási a kereslet az új és használt modellekre, ami szintén ármegtartó tényező. A tanulmány megjegyzi, hogy 2019 óta kínál a Tesla lízing opciót, melyek 2022-ben futnak ki, így akkor azért már várható nagyobb arányú árcsökkenés a használt modellek esetében, hiszen sokan el fogják adni a futamidő végén. A csupán 10%-os értékcsökkenést kissé keveslem, de az tisztán látszik, hogy messzemenően a Tesla elektromos autók tartják legjobban az árukat, ezt több forrásból is megerősítették.