Megérkezett a BMW iX3, a tisztán elektromos BMW SAV

Igen, jól olvassátok. Nem SUV, hanem SAV (Sport Activity Vehicle). Lehet ezt cifrázni, de a lényegen nem változtat. Az immáron 5. generációs hajtásrendszerrel rendelkező tisztán elektromos modell külső jegyeit illetően nem igazán tér el a többi motor és hajtásrendszerrel rendelkező modelltől. Érdekesség, hogy a hagyományos belsőégésű (benzin, dízel), a plugin hibrid változatokkal már teljes motor és hajtásrendszer portfóliót kínál a BMW olvasható az Insideev hírportálon Mielőtt rátérnék az egyetlen hibájára, nézzük a technikai paramétereket.

Technikai paraméterek:

  • Hatótáv: WLTP: 460 km, NEDC: 520 km
  • Fogyasztás 18.5-19.5 kWh/100 km
  • 80 kWh akkumulátor (74 kWh nettó / 80 kWh bruttó)
    10 modulos, 188 prizmás cella, 400 V rendszerrel
  • 0-60 km/h 3.7 sec
  • 0-100 km/h 6.8 sec
  • 80-120 km/h 2.5 sec
  • végsebesség 180 km/h
  • hátsókerék meghajtás
  • villanymotor teljesítménye 210 kW (286 le) és 400 Nm nyomaték
  • AC töltés 7.5 óra 11 kW 3 fázisú fedélzeti töltővel
  • DC villámtöltés: 34 perc 80%-ig (150 kW-os villámtöltővel)

Az egyetlen egy probléma az ára. Bár ha figyelembe vesszük a pozícionálását (Audi e-tron, Mercedes EQC, Jaguár i-pace stb), ne csodálkozzunk a németországi (19% Áfával) 70.000 Eurós indulóárán. Magyarországon az induló ára biztosan magasabb lesz ennél, 25.000.000 millió Forintnál olcsóbban biztosan nem lehet a miénk.

Megjegyzés hozzáfűzése