Újabb tanulmány igazolta, hogy az e-autónak sokkal kisebb az ökológiai lábnyoma

Miért van az, hogy azokat a tanulmányokat, melyek az elektromos autók környezetkímélőbb mivoltát igazolják, alig hozza le néhány mainstream hírportál, viszont ha megjelenik szökőévente egy ennek ellenkezőjét állító, valamilyen lobbiszervezet által készített tanulmány, akkor az elektromos autók zsákutcájáról, végéről beszél mindenki. Szeretném megjegyezni, hogy számosságát tekintve sokkal több az e-autókat támogató tanulmány, mint a kontra

De mire jutott a Transport and Environment szervezet? Összefoglalva elmondható, hogy az elektromos autók a teljes életciklust figyelembe véve, csaknem 3x kevesebb co2 terheléssel járnak a környezetre, mint a dízel (22%-kal kevesebb) vagy benzines (28%-kal kevesebb) autók életciklusa során keletkező co2 mennyiség. És most jön a legdurvább része: ez a számítás a legrosszabb forgatókönyv szerint került megállapításra, miszerint az akkumulátort Kínában állították elő és Lengyelországban vezetik az autót. Kínában mint ismeretes, az akkumulátor előállítási folyamatának specifikumai, illetve a kínai kevésbe szigorú előírások miatt ott a legnagyobb az előállítás co2 terhelése. Lengyelország fosszilis tüzelőanyagokban gazdag ország, így az előállítás során fosszilis energiahordozók elégetésével állítanak elő elektromos áramot jelentős mértékben.

A kép magáért beszél

A teljes tanulmány, illetve annak angol nyelvű összefoglalása itt érhető el: https://www.transportenvironment.org/news/does-electric-vehicle-emit-less-petrol-or-diesel

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük