Támogatási program: Brutális árcsökkenés az e-autóknál

Ahogyan korábban már írtam a gyorsjelentésemben, a 11 millió Forintos ársáv meghatározása elérte a hozzá fűzött reményeket, bejött a Kormány burkolt nyomásgyakorlása. Az importőrök folyamatosan csökkentik az egyes elektromos modelljeik induló árát, annak érdekében, hogy beférjenek a 2,5 millió Forint támogatást biztosító ársávba.

Miért döntöttek így az egyes márkaimportőrök, illetve milyen hatással lehet mindez az elektromos autók kínálatára és keresletére? Keresleti oldalon triviális gyors felpattanás várható, hiszen a vásárlók több modell és kategória közül választhatnak, a városi kisautó mellett már elérhető néhány kisméretű városi terepjáró (SUV) is. Kínlati oldal tekintetében elmondható, hogy a kereslet megugrásával több autót tudnak eladni az egyes kereskedések, még ha jóval olcsóbban is, hiszen az eladási volumen kompenzálja az egyes eladott autókon elvesztett haszonkulcs mértékét. Dupla öröm az importőröknek, hiszen a szigorodó co2 kvóták miatt ennyivel kevesebbet kell majd büntetésként kifizetni, minél több elektromos autót adnak el, annál közelebb kerülnek a kvóta teljesítéséhez. Azért felmerül a kérdés, hogy eddig miért adták ilyen magas áron az elektromos autókat, ha 1, de akár 2 millió Forintos kedvezmény mellett is megéri nekik az értékesítés, főleg ha figyelembe vesszük a Forint gyengülését, illetve a magas Áfa tartalmat. A válasz sokak számára nem biztos, hogy triviális: Egyszerűen eddig is megvették az autókat ilyen magas áron. Ha Magyarországon nem tudják eladni, egyszerűen elviszik más piacra, ahol akár még magasabb áron is értékesíteni tudják. A 3. legnagyobb érintett, a Kormányzat is elérte a kevésbé titkolt célját, hiszen a modellkínálat bővülésével, nagyobb mértékű kereslet várható, így közvetett módon hozzájárulva (elektromos autó állomány növekedésén keresztül) a hazai és EU-s környezetvédelmi célok eléréséhez.

Nissan Leaf 1.800.000 Forint árkedvezménnyel

Mely márkákat és modelleket érinti az újabb hullámban megvalósuló importőri árcsökkenés?

  1. Nisssan Leaf 1,8 millió Forint kedvezmény
  2. Peugot 2008 1,1 millió Forint kedvezmény
  3. Pegueot 208 1,1 millió Forint kedvezmény
  4. Kia e-Niro 600 ezer Forint kedvezmény

Korábban a Hyundai Kona e és Ioniq márkaimportőr csökkentette a belépőmodellek árát. Márcsak az lesz a kérdés, hogy lesz-e olyan elérhető kvóta Magyarországon az egyes modellek tekintetében, hogy idén hozzájussunk a kiválasztott elektromos autónkhoz.

Megjegyzés hozzáfűzése